
- четвер, 15 травня 2025 р.
- Новини
Викладачі та студентки 3 курсу кафедри журналістики ЧНУ ім. Ю. Федьковича продовжують практику та наукове стажування в університеті міста Жешув (Польща). Тут вони обмінюються досвідом та здобувають нові навички.
15 травня, третьокурсниці відвідали дві пари у Жешувському університеті. Відзначимо, що адміністрація склала для нас цікавий та насичений розклад занять.
На першій парі цього дня ми взяли участь у вправах зі створення та управління іміджем в Інтернеті. Доктор Войцех Марійка розповів про ефект фреймінгу у психології та комунікаціях. У медійному контексті фреймінг - це спосіб подання інформації, який впливає на її сприйняття, а потім на прийняття рішення. Лектор навів приклад, як може бути сприйнята одна й та сама інформація в залежності від її подачі: “Лікування має 90% успіху" чи "лікування має 10% ризику невдачі". Обидві варіанти говорять про одне й те саме, але звучать по-різному. Це класичний приклад ефекту фреймінгу, описаного психологами". Після теоретичної частини студентки виконували практичне завдання.
На наступній парі ми взяли участь у телевізійному воркшопі від редакторки TVP, магістерки Малґожати Божек. Пані Малгожата розповіла про свій професійний досвід: "Я вже 27 років працюю журналісткою на телебаченні, і весь досвід, який здобула під час навчання та професійній діяльності, зокрема в поїздках, зйомках і польових виїздах — намагаюся передати молодим людям, які тільки розпочинають свій шлях. Зосереджуюсь передусім на практиці — саме вона, на мою думку, є найважливішою. Теоретичні знання, як-от основи композиції, кадрування, монтажу, безперечно важливі, але головне — вміти застосовувати їх: розуміти, як поєднувати кадри, як будувати оповідь, особливо у розповіді про людей".
Пізніше ми разом з польськими студентами працювали у групах та практикували навички відео-зйомки. Польські студенти були інтерв'юерами. Вони ставили нам запитання у контексті російсько-української війни.
"Я навчаю студентів через спільну роботу — зйомки, монтажі, обговорення. Це для того, щоб вони відчули, як формується кінооповідь, іноді навіть за класичною структурою Арістотеля. Моє завдання, як викладачки спеціалізованих дисциплін — поділитися тим, що я знаю, що пережила, чого навчилась сама, і що хочу залишити після себе наступному поколінню", – додає Маґолжата Божек.
Наш візит до Жешувського університету триває. Далі буде…
Авторка: Марія Титор
Фото: Аріна Культасова